miercuri, 24 martie 2010

viata de lautar....

se intampla acum 8 ani...prin 2002, cantam la un restaurant din brasov, program de seara, vineri pe la orele 20.. am ajuns la restaurant, era o masa festiva organizata de o firma din brasov.. am ajuns acolo ne-am inteles cu oamenii am dat drumul la treaba...am cantat pana la ora 6 dimineata... pana am strans boxele cablurile toate jucariile, s-a facut ora 6:30..am ajuns acasa pana am facut dush pana m-am pus la somn s-a facut ora 7:30.. la ora 9 m-am trezit sa plec cu acordeonul pe drum la o mireasa...am cantat la mireasa pana la ora 12, apoi am plecat la restaurant sa instalam sonorizarea in alta sala cu un etaj mai sus..am terminat de montat la 13, pe la 14 a venit nunta... am cantat la nunta, o nunta care a tinut pana dimineata la 4 jumate...pana aici totul bine si frumos...dar de acum incepe distractia...
duminca aveam nunta la Vrancea printr-un sat. mirele de acolo ne-a asigurat cazarea la el acasa sa ne odihnim de pe drum. am plecat la 5 jumate dimineata din brasov cu Dacia 1300 a lui papa cu tapiterie de leopard, am pus boxele pe masina, in porbagaj numai fiare si alte instrumente, si in masina 4 persoane...Eu, sora mea, papa al meu, si un coleg cu saxofonul.. si am plecat spre Vrancea..fiind cel mai tanar sofer am condus eu... Am mers cu Dacia 4,5 ore, am ajuns la mire acasa la ora 10 dimineata chiar cand se dezmeticeau lucrurile prin curte.
Cazarea acasa la mire pentru patru persoane era o camera cu un pat, de o singura persoana si un reshou cu rezistentele arse 80% sa fie cald..dar era mai mult de decor.. Eu am cedat nervos si m-am intins pe jos cu capul pe un rucsac imbracat frumos ca de nunta si am adormit... m-am trezit dupa juma de ora inghetzat si m-am invelit cu un presh de ala de se pune pe perete...sau pe jos...nu mai conta..papa era pus pe pat invelit, colegul era pe 4 scaune adormise invelit cu un cuier de haine, iar sora mea era prin vecini au culcat-o in patul miresei...au sculat mireasa si au culcat solista.
Cum m-am invelit si eu cu preshu sa adorm, ma trezeam din 5 in 5 minute ca tipa cate una prin curte, unu trantea poarta, altul striga la el sa o unga cu untura, gainile oracaiau, cocosii cantau, era o atmosfera de forfota si agitatie, specific nuntii la tzara ...la ora 12 ne-au dat desteptarea sa cantam in curte.
Am instalat noi sonorizarea pe 4 m2 drepti langa usa casei, iar in fata noastra era curtea...in panta, un unghi de 30 de grade asa...si poarta in varful dealului..la 12:30 am inceput sa cantam in curte...dansau oamenii in deal si-n vale ca un ringhispill...dai cu hora dai cu sarba.... la ora 2 ne-au oprit sa mancam..
Serviti mizel sau mezel (gustarea rece la noi).. mizelu cuprindea asa. 2 bucati de sare cu aroma de branza, 3 masline, 4 felii de salam, o jumatate de rosie si o jumatate de castravete...inafara de sarea cu aroma de branza, am mancat tot.
am inceput sa cantam iar, lumea dansa, se facuse un praf de nu mai gaseam butoanele pe orga... pe la ora 5 jumate ne-au pus iar la masa, iar lumea se pregatea sa plece la primarie si la biserica... ne-au pus de mancare....ce-avem de mancare?? tot mizel. iar 2 bucati de sare cu mazline si salam si o juma' de rosie si o juma' de castravete...iar am mancat salam cu mazline si cu castravete...
Pe la 6 am cantat marsul si hora miresei si au plecat spre sfat si biserica..
noi am strans sonorizarea le-am incarcat in Dacie si am plecat la sala, pe la 7..
Am ajuns imediat la sala de nunti...no aici surpriza...cat era satul ala de mare si pitoresc, aveau si eu o cladire cu etaj..si sala de nunti la etaju 2...din 2. si nijte scari mici ca nu incapeam 2 oameni cu o boxa pe scari...si uite asa ne-am chinuit cu ele pana sus, le-am instalat.
Cand sa ne tragem si noi sufletul pe la 8 jumate, a ajuns nunta la sala..
Acolo, o traditie ciudata, sala de nunta arata ca o sala de bal..fara mese. scaune de jur-imprejur-ul salii...si am inceput sa cantam...au dansat si au jucat pana la ora 12 noaptea nu ne-am oprit... la 12 noaptea au tras mesele, si au mancat 3 feluri de mancare intr-o ora si 40 de minute... cat au tras mesele, am fost la baie, si apoi am baut un pahar cu apa minerala..luxul de acolo...
am cantat iar cat au mancat ei numai muzica de stat la masa, iar la 2 fara 10 am facut o pauza de 10 minute sa traga iar mesele cat timp am mancat eu o felie de paine cu o bucata de carne, in picioare in bucatarie. apoi am cantat de la 2 pana la 6..fara oprire..
La 6 au plecat oamenii acasa, am strans sonorizarea.
Bunicii mei sunt din vrancea la 6 km de Panciu, un orasel mai maricel care are si gara, iar al meu papa a vrut sa mai ramana la bunica cateva zile.
am strans boxele si jucariile si am plecat si noi spre Panciu,la 15 km de satul cu nunta, unde trebuia sa prindem un tren la 7.. evident ca l-am pierdut..iar urmatorul era la 12...neavand rabdare sa mai stam inca 5 ore in gara, am gasit un autobuz/cursa care venea la brasov...doar ca nu mai erau locuri...si ne-am urcat in picioare..si am plecat la 8 dim din Panciu cu autobuzul si am sta in picioare pana aproape de brasov...A facut autobuzul o oprire la un popas pe la jumatatea drumului unde tot romanul a infulecat cate 4 mici cu bere, apoi au inceput sa traga cate un surplus de aer pe gura afara cu intensa aroma de mici...lux suprem. si am ajuns nu stiu cum, in gara in brasov la ora 12 jumate, luni,traumatizat de experienta si anesteziat de oboseala...am ajuns in gara fara bani marunti sa cumparam un bilet, si am mers pe jos acasa, aprox 6 km....am ajuns acasa pe la 2, rupti de foame si de somn, am mancat o supa, si am stat cu ochii pe tavan pana la 7 seara ca nu puteam sa dormim de atata oboseala....
The end...


Au fost odata ca niciodata, ca daca n-ar fi fost nu le-as fi povestit, sa vedeti si voi ce parti frumoase are viata de lautar...

P.S. "ia-ti mireasa ziua buunaaaa....de la tata...de la muuumaaa...."

Un comentariu:

Trimiteți un comentariu