luni, 22 februarie 2010

nunta.. ultimul episod.

Cand cere un barbat mana sotiei?? cand se satura de a lui.... (o ea)

Salut si bine ne-am regasit in lumea mea plictisita. azi o sa inchei cu capitolul nuntilor. unii deja ma cred antinunta. nu e adevarat. eu iubesc nuntile atata timp cat nu sunt eu personajul principal.
O sa va explic cateva obiceiuri ciudate si eventual ceva peripetii din ce am vazut eu.
Nuntile la oras sunt destul de tipzate, lipsite de multe dintre traditiile de la tzara. aici se face hora miersei in fata blocului, se rupe o turta in capul miresei si se arnca de catre mireasa in 4 colturi, cu spatele asa. ce inseamna nu stiu.
probabil ca s-o rupt nioashca miresii.
alte traditii nu prea mai sunt decat furatul miresei, mai nou furatul mirelui, si al nasilor, dupa caz.
La tara, e alta poveste....la tara se bat brazii in poarta vineri seara la mireasa, la mire si la nasi, cu alai de lautari, bautura, mancare...
sambata dimineata se aduna lumea in curtea miresei dupa ce au ajuns nasii cu mirele la ea, si se intinde lumea la joc si la baut. nunta incepe seara pe la 5,6 si tine pana dimineata la 6,7,8 depinde de cheful omului. Duminca se face "calea mare" unde se aduna lumea la un borsh acru, un "mizel" si sarmale cu friptura din ce-o ramas de sambata.
Daca nu se gaseste liber la caminul cultural, se face nunta la cort. iar de aici esti la mana naturii. ger, frig, ploaie...cum te iubeste dumnezeu.
Eu personal, am cantat la o nunta in cort pe 12 ianuarie la minus 20 de grade. tuica fiarta si vin fiert. am cantat la nunta in cort unde ploua torential, se facuse un noroi pana la glezne si dansau oamenii n-aveau nici o treaba, in curte in ploaie... din intamplarile placute, am mai vazut un tort maaaare imprastiat in mijlocul salii, ca s-o impiedicat o ospatarita de un invitat pe intuneric, mireasa furata de tot, o mireasa pe care au scapat-o hotii pe scari, si saraca a dat cu mana intr-un geam si s-ia taiat un tendon la un deget si a stat in spital toata nunta, batai intre invitati, batai intre socrii, ca la nunta.
de obicei nuntile la tzara sunt mai pline de povesti ca nu sunt atatea fitze ca la orash. pe vremuri se striga darul, erau nunti de 500-600 de persoane, se muncea mult, se distra lumea...
Acum au aparut alte obiceiuri mai sofisticate....fantani de ciocolata...bufeturi internationale, open bar, cvartet de coarde, dástea...
Cam atat despre nunti ca v-am plictisit destul... daca vreti sa mai stiti ceva sau sa adaugati ceva, astept comentariile voastre.

O seara buna, casa de piatra, copii frumosi...si un Logan. fericirea romanului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu