marți, 24 august 2010

Eu. Vegan Jazzboy

Dupa cum stiti sau inca nu stiti, am calcat pe urmele celor ce au adoptat un stil de viatza mai ciudat pentru multi dintre noi, si cum ar fi sa stiu eu atatea si sa nu va spun si voua. Am devenit sau inca ma chinui sa devin 100% Vegan. a fi Vegan inseamna sa te intorci pe vremea cand nu exista focul si te bucuri de fructele proaspete din copac, sau de cele de pe jos cazute din copac si dezhidratate de soare, pentru ca esti prea lenes si mic sa prinzi animalele, sa le mananci carnea sau sa mulgi vacile salbatice sa faci branza... Este o alimentatie bazata pe fructe, legume si tot ce intra in categoria seminte, nuci, alune, si altele dar toate crude. de asemenea se mai serveste mierea de albine si alte scursuri si unsori din plante sau flori. Fara carne lapte branza oua.
Acest stil de viatza, are avantaje si dezavantaje. Avantajele le cunosti numai dupa ce te interesezi un pic mai mult de ce bagi in gura, de ce proprietati are o mancare, cu ce te ajuta si cu ce nu. majoritatea retetelor se prepara repede, si sunt usor de digerat de stomac. dezavantajele le auzi de la cei din jur " nu traiesti 1000 de ani, de ce sa te chinui" si multe altele din aceasta categorie. Pentru oamenii care nu prea cocheteaza cu statul la cratita este un lucru minunat. Practic din acest motiv am ajuns si eu sa mananc salate, fructe, seminte si altele. Dar nu sunt numai fructe si legume, acest stil de viata include foarte multe retete care se prepara din ingrediente naturale preparate la rece si au gust de diverse branzeturi sau dulciuri, prajituri, supe, si multe altele...
( mai multe detalii de retete si ce inseamna RAW VEGAN gasiti pe link-ul din dreapta sus )
Cand renunti la tutun, carne, oua, branzeturi, lapte, cola, bauturi acidulate, corpul trece printr-o cura de detoxifiere. Eu am avut zile de transpiratii, zile de aciditate si arsuri la stomac, mirosuri ciudate, palmele uleioase, greata si altele. Efectele probabil difera de la om la om.


Foarte multi cand aud de cineva vegetarian sau vegan spun de bunici si de parintii lor si vin cu o replica pe care o sa o tot auzi daca porti numele de vegan sau vegetarian, si anume:
- "bunicu meu a mancat porcu si vaca si gaina si a supt tzatza oii si a muncit campul si a fumat si a baut rachiu si a trait 90 de ani"...este corect nu contrazic, pentru ca si eu am bunici.
dar sa analizam un pic omul din trecut.
Daca stam sa socotim, la crestinul ortodox este o perioada in care nu ai voie sa mananci carne lapte branza, oua, peste,untdelemn, alcool si tutun, care se numeste POST. iar bunicii nostrii si parintii nostrii tineau cont de acest post. unii nu faceau nici dragoste.
Acest post este o propovaduire religioasa, benefica pentru organismul omului sa se odihneasca si sa se detoxifice. Nu putea spune cineva "nu mancati carne ca e toxica" pentru ca totusi carnea face parte din negotz si economie, iar atunci aceasta detoxifiere a corpului a fost pusa in grija lui Dumnezeu. Dumnezeu ne-a dat zile de post si sfinti pentru care sa postim.
Acum sa facem un mic calcul. (aproximativ)
postul pastelui - 60 zile
postul petru si pavel - 30 zile
postul Sf. Maria -15 zile
postul craciunului - 40 zile
miercurea si vinerea de post. - 2 zile pe sapt x 52 sapt = 102 zile.
sa mai adaugam inca cel putin 7 zile de sarbatoare cu cruce rosie in care se tinea uneori si post negru.
REZULTATUL... 254 zile de post.... din 365 zile ale anului....
Asta inseamna 65% vegan.... iar corpul avea timp in aceste perioade sa se detoxifice. Bunicile erau mai religioase iar din cauza asta si ponderea varstei atinsa de femei la batranete este mai mare. In alte religii nu se mananca carnea de porc, vaca e sfanta, sau se accepta numai carne de miel, si tot asa.
Trebuie luat in calcul ca oamenii din trecut nu aveau cate 3 masini in familie si nu mancau la Mc Donalds si nu aveau stresul pe care il avem noi acum din cauza vitezei cu care le facem pe toate... Din acest motiv nici nu mai apucam sa ne gandim ce bagam in gura.

In general cand auzi despre un vegetarian nu vezi decat fructe, legume si atat. dar cand te uiti mai atent descoperi o alta lume cu alte dimensiuni si alte informatii.
Sunt foarte multe carti si site-uri de pe care te poti informa ce e sanatos sa mananci si ce nu, si depsre tot ce contine un aliment fie leguma, fruct sau carne. totul e sa te simti bine in pielea ta si sa iti placa sa mananci natural, sau macar 80% natural.

Eu sunt inca la inceput si nu pot sa zic ca asa o sa raman toata viata, cine stie . am aproximativ 40 de zile de cand am inceput acest trai daca pot sa-l numesc asa. si nu simt prea mare diferenta. Nu simt ca imi lipseste carnea, nu simt ca imi lipseste tutunul sau mancarurile gatite. Simt doar ca am mirosul mai fin, simt mai multe mirosuri decat inainte dar astea sunt poate din cauza lipsei de tutun, respir mai usor, iar despre carne nu stiu. nu mi-e nici macar pofta. nu ma simt slabit, nu ma simt infometat, energie am mai multa, si fac sport mai mult decat faceam pana acum. Multi ma intreaba " esti bolnav? ca numai oamenii bolnavi mananca asa"... de aici iti raspunzi singur la multe intrebari. un regim almimentar incarcat de carne, tutun, alcool, etc, te duce la boala, iar cand ai ajuns bolnav devi vegetarian sa te recuperezi.
Cand mananci usor, te simti usor, dormi bine si esti mult mai limpede. iar la restaurant nu mai ai nevoie de meniu "o apa plata si o salata va rog" :))


sper ca nu v-am plictisit. o sa va mai scriu despre starile mele, iar daca sunteti interesati de detalii despre RAW Vegan stiu eu pe cineva care va poate raspunde la orice intrebare ;)
si nu uitati!! nu conteaza durata vietii, ci calitatea ei.

va pupa energic, Vegan Jazzboy.

Un comentariu:

CorinaBacalu spunea...

Go RAAAWWWW!
Foarte frumos ai scris dragule. Felicitarile mele pentru abordarea religioasa. Am primit intr-o zi 2 reviste itnr-o punga, atarnate de clanta usii. Carti religioase. Am citit doar ce m-a interesat.. despre dieta. Scrie foarte frumos ca Dumnezeu ne-a creat sa mancam roadele pamantului - fructe, legume, seminte si nuci. Dar asta este doar un aspect. Eu oricum nu sunt prea religioasa de felul meu. Bravo.. Sunt tare mandra de tine!

Trimiteți un comentariu